PAJ PAJ PAJ!!!

Nej nu jävlar slår vi klackarna i taket och bakar paj!!!
Jag kan nog inte förklara hur nervös jag varit inför denna resa men med hjälp av min flicka så har jag tagit mig igenom denna pers....

150g smör
ca 3 dl mjöl två matskedar vatten.
sätt ugnen på 225grader
Knåda ihop till en deg och är den för kletig så är det bara att hälla i lite mer mjöl... va lite försiktig så det inte blir för mycket bara.

när degen är klar är det bara att hysta in den i kylen i ca 30 min... (Man hinner även ner i tvättstugan en vända =P)

Ta ut degen och "kavla" ut den i pajformen.

Sätt in pajdegen i ugnen.

Medans den ligger i ugnen så börjar du skära och hacka det du vill ha i.
Jag hade.

3st Champinjoner
1st paprika
runt ett dussin cocktail tomater
ett paket god skinka
lite purjo
ett litet paket feta ost.

När det är färdig hackat är det bara att fylla pajen med ingredienserna.

Vispa ihop 3 ägg. tillsätt riven ost (jag tog arlas färdiga 150g) och 5 dl grädde.
Krydda med salt och peppar samt valfri krydda.
Häll det över pajen och sen är det bara att skicka in den i ugnen i ca 15-25 min... kolla av då och då så att den inte bränns vid.

Ingredienserna


Pajen efter första vändan i ugnen


Innan den skall in i ugnen andra ggn


Färdig


Så sjukt god den blev. och stoltheten i min kropp spricker snart över denna lyckade pajen!
Tack älskling för hjälpen.

Cheers

Kommentarer
Postat av: Babydoll

Ja du ser ju att du kunde själv, det är ju det jag vetat hela tiden. =) Är jättestolt över dig gubben, och så här i efterhand var det väl inte så mycket att vara nojjig å nervös över...eller hur?

Snart kan du ju tom fixa pajen själv utan moraliskt stöd. hihi!

Puss & kram

2010-03-17 @ 22:29:25
Postat av: Håkan

Det där måste jag fan prova. Jag har aldrig gjort en paj, det börjar vara på tiden!

2010-03-18 @ 01:20:30
URL: http://honkiie.se
Postat av: Fru W

Det där ska jag testa. och den baconlindade fläskfilen också!



kram!

2010-03-18 @ 18:19:24
URL: http://herrochfruwallander.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0