Jag kom, jag såg och jag regerade =)

Fredagen började sjukt jobbigt med att man va trött och sliten efter en jobbig vecka på jobbet. Den avslutades ganska bra med bira innanför rocken och glatt humör.

Lördagen var man duktig med Tvättande, hann nästan med allt lite lite kvar, så som gardiner (som verkligen behöver tvättas nu) mattor samt sängkläderna som ligger på sängen nu.
Sen va det match och jag va taggad som aldrig förr, Gottade ner mig i soffan med ett 6-pack folköl 3,fjörtis, en pizza och beredd på att skrika. När Källström missade straffen så blev jag aningen irriterad med tanke på att jag hellre vill att han skall göra bra ifrån sig så att Svensson inte får spela mer, men tyvärr var han ju som ett spöke på plan och inte såg man honom göra något riktigt vettigt.
Sen bjöd våran allas M Nilsson på ett gratis mål för Danskarna (kan inte folk förstå att är nilsson på plan så kommer vi förlora) då dog mitt hopp, då visste jag att vi kommer aldrig göra mål när det ser ut som gris fotboll =(
Så lite trumpen och seg satt jag och lyssnade på musik, och telefonen ringde och det va Nina. =) Hon fick upp mitt humör igen och efter en stund kom Gustav och Håkan. Gustav va gott på lyran efter att ha druckit vin hela dagen =) Vi satte oss och spelade Den försvunna Diamanten där Håkan och Gustav regerade men när vi bytte spel till Monopol så KROSSADE jag =)

Söndagen började med att jag vaknade vid ett, klev upp och försökte vakna till =) Hyffsat omgående var det att bege sig mot gamlestan och försöka laga Carls dator. Kom dit och blev bjuden på fin pasta shofräs som va riktigt god. Sen började jag bråka med hans dator var på att den vägrade göra precis som jag ville...... irritationen var ett faktum =)
En efter en droppade folk in, och när vi va samlade så var det dags att påbörja RISK spelandet.
Lite halv nongalant började jag med en vinnst var på 2 till bara följde, Kännde mig lite som en krigsherre =) sedan sa jag att jag inte vinner nått mer nu och vi tog en inköps paus av gotte gott =) Kom tillbaka och fortsatte, Håkan vann två och det såg ut att bli ljust med tanke på att jag fått bort alla blickar och irritationer från mig..... Först ggn vi spelade om Världsherraveldet startades, Pakten mellan mig och Carl höll, Håkan och Gustav slog ut mestadels av sina trupper och Kalle låg som en sjukdom i nordamerika och rörde sig inte så det var bara att vänta in. Jag växlade in lite kort och slog ut Håkan och Gustav i ett svep. Tog deras kort och väntade en runda, Ögonen började siktas mot mig. Jag växlade in 6 Kort och slog till mot Kalle som hade 5 Kort på handen, irritationen va stor på Kalle eftersom det bara va jag och Carl kvar, pakten hade gynnat oss båda och Slutstriden va igång. Kalle gjorde ett svagt och tappert försök till att göra så att jag blev av med lite trupper men det slutade med att jag svepte över hans trupper som Digerdöden eller ett nytt stockholms blodbad, Jag hallsögg hans sista general på Rödasten =) hahaha

Efter några timmars spelande så visste vi att Lenn är Den bästa och största Krigsherren och Strategen!!
WORLD DOMINATION

Nu hade jag velat mysa ner i en soffa med en speciell person, och jag tror du vet vem du är =) och bara gotta mig över en bra helg och ett perfekt slut på en helg =)

Veni Vidi Vici

Na zdorovje

Helgens låt: Leg of Lamb - Queens of the Stoneage

Dagens låt: Men bara om min älskade väntar - Nationalteatern

Kommentarer
Postat av: Nina

Men det är väl trevligt gubben att du får dominera i spelets värld iaf. hihi! Men fotbollen har vi ju redan diskuterat, det e ju totalt slöseri med tid. Jag förstår inte logiken i att 22 man ska jaga en och samma boll och när dom väl får tag på den så sparkar dom bort den igen...hmm... Kan man inte ge dom varsin som dom dessutom kan ta med sig hem så slipper dom jaga och sparka bort den enda dom verkar få. hihi! =P

2009-06-08 @ 23:38:12
Postat av: Lelle

Ja man försöker dominera överallt men det går inte lika bra överallt =)



Om man springer med var sin boll så blir det ingen match, spänning osv + Att fotboll är den bästa bortförklaringen till att få dricka öl =)

2009-06-09 @ 10:02:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0