Torsk rulader =)

Nu har vi gjort något jag inte gjort på många år....
Vi har tillagat fisk hehehe =)

Idag har vi slagit på stort och gått upp tidigt för att bege oss ut i den vida världen för att köpa färsk fisk.
Men dock var jag FÖR TIDIGT ute så jag fick knata runt på hemköp i ca 45 min för att vänta in så att fisk handlaren där skulle öppna...

Efter ett tag fick jag tag i min fisk och åkte hem för att laga mat=)

Det är enkelt och extremt gott med fisk rulader.

jag hade:
2st färska torsk filéer
1st halv citron
en knippe dill
lite smör

lägg ut fisken på en skärbräda. Pressa citron över fiskarna och gnid sedan in hackad dill.
rulla ihop dem och tryck igenom 1st tandpetare så att de håller ihop.
pressa lite citron över dem och lägg på lite dill på toppen och sprid lite ströbröd över... behöver inte vara mycket eftersom det mest är för utseendets skull =)
in i ugnen i ca 15-25 min beroende på storleken på fisken.

Klart.

Till detta serverar jag kokt potatis (gärna dillkokt), Tomat och Gurka samt dill och citron sås....

Måste tillägga även att jag fuskade med såsen och körde pås sås men ibland får man fuska... har ju tyvärr inte så mycket tid på förmiddagen så man gör vad man kan med den lilla tid man har.
En mycket enkel rätt som är otroligt god... även nyttig =)

Hälsning till Håkan: Första nyttiga maträtten.... mer tillkommer =)

Cheers

ingredienser till fisken.


innan den åker in i ugnen=)


Färdiga.


Matlåda för dagen=) Lite lyxigt måste jag erkänna =P

Kommentarer
Postat av: Babydoll

Ser hur smaskigt ut som helst. =) Sen detta med nyttigheten kan ju kanske diskuteras...^..^ Puss puss

2010-04-07 @ 11:54:03
Postat av: Fru W

Använder du inget salt?

2010-04-07 @ 12:49:02
Postat av: Lelle

Hahaha. Jag trodde att det var själv klart =) använder alltid salt och peppar.... skall bättra på infot med behandlingen av S o P

2010-04-07 @ 19:04:18
Postat av: Babydoll

http://www.notmartha.org/archives/2009/10/27/meat-hand/



Det kan väl vara nåt att testa nån dag baby? =D

Puss puss

2010-04-08 @ 11:37:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0