Panerad Rödspätta

Igår gjorde jag fisk igen =)

Gott som snus, och snus som e så gott =)

Idag kommer bilderna i efterhand, dock blev det inte så många men jag kastar in dem så fort jag kommit hem från jobbet.

Det du bewhöver är:
färsk fisk
ägg
mjöl
strö bröd.

Vänd fisken i mjölet så du får mjöl på båda sidorna, sen vänder du dem i ägget (alltså vispa ihop ägget i en tallrik)
och till sist vänder du dem i ströbröd.

Gör detta med alla filéer och sedan stek dem... ca 5-6min per sida... tänk på att inte ha full fräs på spisen då det kan bli brända och svarta isåfall...

Enkelt och lätt...

Serveras godast med kokt potatis eller mos samt en citron klyfta... och gärna sallad till....

Smaklig måltid
Enjoy




Kommentarer
Postat av: Babydoll

Mmm...birdie namnam. hihi! Kan iofs förstå att du inte blev mätt hjärtat, det var inga stora filéer. Men gott är det. =D Puss puss

2010-04-11 @ 00:03:51
Postat av: Babydoll

Å "FYI" så är inte snus gott, så du kan inte ha det som en jämförelse. Av snus mår man illa och blir grön...det blir man inte av rödspätta om den inte är gammal eller dyl =P

Puss

2010-04-11 @ 00:06:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0